- Κώστας Γιάλπας
gialpk@yahoo.gr
Φτάσαμε στην πλέον κρίσιμη καμπή της πολύκροτης υπόθεσης που αφορά στην κατασκευή της Ολυμπίας Οδού. Δηλαδή την κύρωση από τη Βουλή των αναθεωρημένων συμβάσεων για την επανεκκίνηση των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητόδρομων που θα προσφέρουν χιλιάδες θέσεις εργασίας μετά και τη χορήγηση προς τη χώρα μας δανείων συνολικού ύψους 550 εκ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Τα σημάδια – όπως όλους τους τελευταίους μήνες επισημαίνουμε στην «ΠΡΩΤΗ»– δεν είναι ευοίωνα για την συνέχιση του έργου στην Ηλεία. Όμως αυτή τη φορά η Ηλεία διαθέτει ένα μεγάλο όπλο στα χέρια της. Τους πέντε βουλευτές της συγκυβέρνησης!
Οι κ.κ. Κώστας Τζαβάρας, Γιώργος Κοντογιάννης, Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Ανδρέας Μαρίνος από τη ΝΔ και Γιάννης Κουτσούκος από το ΠΑΣΟΚ, έχουν πλέον την δυνατότητα να «εκβιάσουν» την Κυβέρνηση των 153 βουλευτών και επιτέλους να απαιτήσουν να κατασκευαστεί το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο των τελευταίων ετών στον Νομό μας. Μπορούν, παραμερίζοντας τις όποιες μικροπολιτικές «αρτηριοσκληρώσεις», αφήνοντας στην άκρη τα ίδια τους τα κόμματα, να παλέψουν για το καλό της Ηλείας.
Να ζητήσουν να «περάσει» ο αυτοκινητόδρομος και στον Νομό μας καθιστώντας σαφές ότι σε διαφορετική περίπτωση όχι μόνο δεν θα ψηφίσουν τις αναθεωρημένες συμβάσεις αλλά θα παραιτηθούν ή θα ανεξαρτητοποιηθούν. Όλα αυτά σε μια Κυβέρνηση η οποία κινείται με την οριακή πλειοψηφία των 153 βουλευτών και δεν αντέχει καμία απώλεια. Η Ηλεία τώρα έχει την τελευταία της ευκαιρία να αποκτήσει έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, να ανοίξουν εκατοντάδες θέσεις εργασίας και το σημαντικότερο όλων, να σταματήσει να θρηνεί τα παιδιά της στην κατ’ ευφημισμό Εθνική Οδό Πατρών –Πύργου.
Οι χαμένες ευκαιρίες
Ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε προχθές ότι λίγες μέρες- ίσως και μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου- απομένουν για την επανεκκίνηση τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητόδρομων που θα προσφέρουν χιλιάδες θέσεις εργασίας με αφορμή την υπογραφή συμβάσεων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χορήγηση προς τη χώρα μας δανείων συνολικού ύψους 550 εκ. ευρώ. Τα 350 εκ. ευρώ, όπως εξήγησε ο κ. Χρυσοχοΐδης σε εκδήλωση της ΕΤΕπ στην Αθήνα, παρόντος και του προέδρου της, Βέρνερ Χόγιερ, είναι τμήμα συνολικού δανείου 650 εκ. ευρώ της τράπεζας το οποίο αφορά στον ΠΑΘΕ, δηλαδή στις δύο μεγάλες παραχωρήσεις της Ολυμπίας Οδού και του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, στο τμήμα Μαλιακός - Κλειδί.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «το σύνολο των 650 εκ. ευρώ αφορά σε τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης. Είναι οι αυτοκινητόδρομοι Κόρινθος - Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αιγαίου (Μαλιακός - Κλειδί), Ιονία Οδός (Αντίρριο - Ιωάννινα) και Κεντρικής Ελλάδας. Τα υπόλοιπα χρήματα για τα έργα των αυτοκινητόδρομων έχουν βρεθεί μέσα από την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ (περίπου 1 δισ. ευρώ)». Για να φτάσουμε έως εδώ όμως «χάθηκαν» αρκετές ευκαιρίες. Όπως η περιβόητη συνάντηση των Ηλείων βουλευτών με τον Πρωθυπουργό που δεν έγινε ποτέ. Γιατί άραγε; Δεν θέλαμε να πιέσουμε την Κυβέρνηση; Θέλαμε να είμαστε το «καλό παιδί» που ποτέ δεν φέρνει αντιρρήσεις; Είχαν κάτι άλλο στο μυαλό τους οι Βουλευτές και οι Αυτοδιοικητικοί της Ηλείας; Επίσης είναι και τα χρήματα από ευρωπαϊκά κονδύλια που δεν απορροφήθηκαν και δεν διεκδικήσαμε. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι δεν μιλάμε για τρομερά ποσά, αφού πάνω από το 50% του έργου έχει ήδη κατασκευαστεί στον Νομό μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου