«Η οικονομική κρίση είναι βαθιά και δεν είναι εύκολο να περάσει» τονίζει ο Σεβασμιότατος Μηροπολίτης Ηλείας κ. Γερμανός σε συνέντευξή του στο Patrisnews.com
Ο Μητροπολίτης, μάλιστα, μιλώντας σε πιστούς σε πανηγυρίζοντα Iερό Ναό τόνισε μεταξύ άλλων ότι ξαναγυρνάμε στα χρόνια της Κατοχής.
Ο Ηλείος Ιεράρχης αναφέρθηκε στο θέμα της βοήθειας που παρέχει η Μητρόπολη σε αναξιοπαθούντες, για να επισημάνει ότι αρκετές φορές ορισμένοι συμπολίτες μας επιχειρούν να κοροϊδέψουν τη Μητρόπολη.
Επίσης τονίζει ξεκάθαρα ότι είναι αντίθετος με τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.
Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης έχει ως εξής:
Σε πρόσφατη ομιλία σας στον Πύργο σε πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό απευθυνόμενος στους πιστούς αναφέρατε ότι ξαναγυρνάμε στα χρόνια της Κατοχής και προτρέψατε τις νοικοκυρές να φυτέψουν τομάτες στις γλάστρες. Πιστεύετε ότι έρχονται ακόμη χαλεπότεροι καιροί;
Ναι. Και τούτο, διότι η οικονομική κρίση είναι βαθιά και μεγάλη και δεν είναι εύκολο να περάσει. Διά δύο κυρίως λόγους:
Πρώτον μεν, γιατί η οικονομική κρίση είναι, ως οι πάντες ομολογούν, με αποτέλεσμα της ηθικής κρίσεως των ανθρώπων. Και ενώ τούτο ομολογείται, δεν βλέπω τους ανθρώπους και τους Λαούς να αλλάζουν συμπεριφορά. Δηλαδή δεν τους βλέπω να σταματούν τον ηθικόν κατήφορο και να αναγνωρίζουν και να προτιμούν στην καθημερινή τους πράξη τις ηθικές αξίες της ζωής, όπως είναι ο Θεός και ο Νόμος Του, η αξία του ανθρωπίνου προσώπου και η ανθρωπιά, η αγάπη, η ειρήνη, η αξιοκρατία, η αληθινή γνώση (επιστήμη) με την αρετή μαζί, όπως εδίδασκε ο Πλάτωνας.
Γιατί «Επιστήμη χωριζομένη αρετής, πανουργία ου σοφία φαίνεται» ή όπως προσηύχοντο τα Ελληνόπουλα στην Τουρκοκρατία· «Φεγγαράκι μου λαμπρό, φέγγε μου να περπατώ, να πηγαίνω στο Σχολειό, να μαθαίνω γράμματα, γράμματα σπουδάγματα, του Θεού τα πράγματα».
Δεύτερον δε, γιατί δεν βλέπω να έχουν ακόμη κατανοήσει οι άνθρωποι τις δυσκολίες και να στρώνονται στη δουλειά και στην παραγωγή των περισσοτέρων εκ των όσων χρειάζονται για τις καθημερινές τους ανάγκες αγαθών, ώστε να αισθάνονται περισσότερον ελεύθεροι και πιο ήρεμοι στη ζωή. Δεν βλέπω να κόβουν τα περιττά (τσιγάρο, οινοπνευματώδη, καφέδες, διασκεδάσεις, που φέρνουν τον θάνατον – εσείς γράφετε κάθε τόσο στην εφημερίδα μας «Από την διασκέδαση στον θάνατο», κ.λ.π.) και να περιορισθούμε στη χρήση των απολύτως αναγκαίων.
Δηλαδή δεν βλέπω οι άνθρωποι, Άρχοντες και Λαός, να έχουν τη διάθεση να περιορίσουν εκείνα, που μας οδήγησαν στην πτώχεια. Δηλαδή δεν βλέπω να αρχίζουμε να αρκούμεθα σ’ αυτά που έχουμε, δια να είμεθα έτσι πάντοτε ευχαριστημένοι.
Είναι γνωστό ότι εκατοντάδες συμπατριώτες μας προσέρχονται καθημερινά στην Εκκλησία αλλά και στην Ιερά Μητρόπολη ζητώντας οικονομική βοήθεια. Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια μπορείτε να προσδιορίσετε το ποσοστό αύξησης των αναξιοπαθούντων; Μπορεί η Μητρόπολη να τους βοηθήσει;
Έχομε πράγματι μια αύξηση περίπου 30%, κυρίως για την πληρωμή ενοικίων, ΔΕΗ, νερό, τρόφιμα, φάρμακα, φοιτητικά επιδόματα, κ.λ.π. Όμως προσπαθούν να λάβουν βοηθήματα χωρίς να έχουν απόλυτη ανάγκη, αλλά «ίνα εκδαπανήσουν εν ταις ηδοναίς αυτών», όπως λέγει ο άγιος Ιάκωβος ο αδελφόθεος (Ιακώβου Δ’3). Να σου αναφέρω μερικά πρόσφατα παραδείγματα:
Ανδρόγυνο από τον Πύργο με τρία ανήλικα παιδιά, μου εζήτησε κάπου να μείνει. Τους υπέδειξα το Πρεσβυτερείον (σπίτι) της ενορίας Βυτινεΐκων Πύργου, που έχει και αρκετό κήπο, από τον οποίον ο εφημέριος εκ Γορτυνίας έζησε την πολύτεκνη οικογένειά του.
Πήγαν, το είδαν και η σύζυγος γύρισε και μου είπε «Ξέρετε, είναι παλιό το σπίτι, είναι το πάτωμα λίγο χαλασμένο, ο κήπος έχει πολλά χόρτα!! Και έπειτα πώς θα μεταφέρουμε τα πράγματά μας εκεί;».
Χριστιανός από χωριό, περί τα 15 χιλιόμετρα από τον Πύργον, κάθε τόσο ζητεί να του πληρώσουμε τη ΔΕΗ ή το ενοίκιο της κόρης του που σπουδάζει στην Πάτρα. Κάθε πρωί όμως έρχεται στον Πύργο για να πιει καφέ.
Άλλος καλός μας συμπολίτης είναι άρρωστος από τα οινοπνευματώδη και τα ναρκωτικά, όπως λέει το ιατρικό Πιστοποιητικό που μας έφερε. Όμως δεν επιθυμεί να πάει σε ένα Ίδρυμά μας να τον περιποιηθούμε. Επιθυμεί να τον βοηθούμε συνεχώς στο σπίτι του.
Άλλη κυρία με 4 μικρά παιδιά κάθε ημέρα έρχεται από χωριό 12 χιλιόμετρα με το Λεωφορείο στον Πύργο (χωρίς να πληρώνει εισιτήριο, όπως μαθαίνω) και ζητάει ειδικό γάλα από το φαρμακείο για τα παιδιά της. Της πήρα μια γίδα να πιάνει γάλα να πίνουν τα παιδιά της, να φτιάχνει τυρί, γιαούρτι, τραχανά, κ.λ.π., όμως αυτή την άφησε τη γίδα και ψόφησε. Δεν άδειαζε να τη βόσκει!!
Και ένα τελευταίο πρόσφατο 8-9-2013. Καλή ανύπαντρη μάνα με ένα παιδάκι 4,5 χρονών, όπως μου γράφει, «περιπλανιέται στον Πύργο άστεγη και πεινασμένη από φίλη σε φίλη…».
Αμέσως της γράφω γράμμα να έλθει στη Μητρόπολη, να την στείλουμε με αυτοκίνητο της Μητροπόλεώς μας στον Άγιο Νικόλαο Σπάτα διά να περάσει καλά αυτή και το παιδί της, χωρίς να της λείπει τίποτα.
Έκλεισα το γράμμα μου σε φάκελο και το έστειλα με λαϊκό υπάλληλό μας στη Διεύθυνση που μου έγραφε. Αλλά σ’ αυτή τη διεύθυνση δεν μένουν άνθρωποι!!
Σου δίνω την επιστολή της και το προς αυτήν γράμμα μου, όχι να τα δημοσιεύσεις, αλλά να τα φυλάξεις, μήπως κάποτε τη βρεις να μου τη στείλεις…
Παρόμοια τέτοια περιστατικά έχουμε πολλά. Αλλά δεν μπορούμε να βοηθάμε τον κάθε συνάνθρωπό μας όπως αυτός θέλει, αλλά όπως εμείς μπορούμε ουσιαστικά να τον βοηθήσομε.
Η Μητρόπολη Ηλείας κατόρθωσε να ανακαινίσει δαπανώντας μεγάλα ποσά το ίδρυμα στο Πελόπιο. Όμως τώρα δεν λειτουργεί. Τι πρέπει να γίνει για να επαναλειτουργήσει;
Πράγματι. Στο Πελόπιο αναγέρθηκε μια νέα διώροφη Πτέρυγα 30 κλινών, πλέον της λειτουργούσης 40 κλινών, με δαπάνες του Ιδρύματος ΙΩΑΝΝΟΥ ΣΠ. ΛΑΤΣΗ. Όμως με την οικονομική κρίση, τις οφειλές των νοσηλείων εκ των περιθαλπομένων σ’ αυτό ησφαλισμένων στον ΟΓΑ και στο ΙΚΑ από το 2009 και τώρα από έτους από τον ΕΟΠΥΥ, αλλά και την εμμονή των 11 εργαζομένων να μη θέλουν να συμμορφωθούν προς την εργατική νομοθεσία, αναγκασθήκαμε να σταματήσουμε προς το παρόν την Λειτουργία όλου του Ιδρύματος, όπως έγινε και διά το Ίδρυμα της Βάρδας, δυστυχώς.
Διά να επαναλειτουργήσει χρειάζεται ο ΟΓΑ και το ΙΚΑ να μας καταβάλουν τα οφειλόμενα ποσά, περί τα 2.500.000 ευρώ, ο ΕΟΠΥΥ να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του και οι συγγενείς των περιθαλπομένων και η κοινωνία να δείξουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον διά το Ίδρυμα ή να βρεθεί χορηγός, που να αναλάβει τα έξοδα της λειτουργίας του, περί τις 120.000 ευρώ μηνιαίως.
Προ ολίγων εβδομάδων διαβάσαμε ότι η «τρόικα» ζήτησε να μειωθεί ο αριθμός των κληρικών. Βέβαια προς το παρόν το θέμα αυτό δεν προχώρησε. Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει μείωση των κληρικών κατ’ επιταγή των δανειστών μας;
Ήδη τούτο είναι πραγματικότης. Δηλαδή δεν δυνάμεθα να προκηρύξουμε τις κενές εφημεριακές θέσεις της Μητροπόλεώς μας για να τις πληρώσουμε. Εφέτος στην Μητρόπολή μας συνταξιοδοτήθηκαν 6 Κληρικοί, αλλά ακόμη δεν μας έχουν εγκρίνει ούτε μία θέση να πληρώσουμε.
Λένε ότι τώρα θα μας δώσουν μία θέση για κάθε Μητρόπολη. Στη Μητρόπολή μας από τις 218 ενορίες, έχουμε τώρα κενές 17. Σχετικά λογικό ποσοστό. Υπάρχουν Μητροπόλεις που έχουν και τις μισές ενορίες κενές. Γι’ αυτό αρχίσαμε να χειροτονούμε ιερείς χωρίς μισθό από το Κράτος.
Η οικονομική κρίση και οι συνέπειές της στο μεγαλύτερο τμήμα του λαού μας μπορεί ή έχει κλυδωνίσει το φρόνημα των πιστών ή την άσκηση της θρησκευτικής λατρείας; Και το ερωτώ αυτό με την έννοια του βάρους που νιώθουν από τη συσσώρευση των καθημερινών προβλημάτων.
Όχι. Απεναντίας οι πιστοί χριστιανοί μας συχνότερα και περισσότερον προσφεύγουν στην Εκκλησία μας, διά να ενισχυθούν πνευματικά από αυτήν στις δυσκολίες τους, να παίρνουν ελπίδα και να αντιμετωπίζουν αυτές χωρίς άγχος και απελπισία.
Γιατί ξέρουν ότι: «Πλούσιοι επτώχευσαν και επείνασαν· Οι δε εκζητούντες τον Κύριον ουκ ελαττωθήσονται παντός αγαθού».
Είστε υπέρ ή κατά της εργασίας και κατά τις Κυριακές; Και το ερωτώ με αφορμή τη σχετική νομοθεσία για τα εμπορικά καταστήματα;
Ο Θεός έχει ορίσει από την Παλαιά Διαθήκη ακόμη με σαφήνεια, ότι έξι (6) ημέρες την εβδομάδα πρέπει να εργάζεται ο άνθρωπος, την δε εβδόμη να ξεκουράζεται και να δοξάζει τον Θεόν. Διότι τούτο είναι πολλαπλώς ωφέλιμο διά τους ανθρώπους, όπως λέγουν και όλοι οι ειδικοί Ιατροί, Κοινωνιολόγοι, ψυχολόγοι, κ.λ.π.
Όπως γνωρίζεις δε τούτο το θέλουν και το ζητούν και όλοι οι εργαζόμενοι, έμποροι, εργατοϋπάλληλοι, βιοτέχνες, κ.λ.π.
Και είναι όντως περίεργο, ότι ενώ όλοι οι ενδιαφερόμενοι θέλουν την αργίαν της Κυριακής, η Ελληνική Πολιτεία νομοθετεί την κατάργηση της Κυριακής αργίας!!
Διά τούτο και επειδή ευτυχώς, μετά τις διαμαρτυρίες των ενδιαφερομένων και τις πιέσεις της Εκκλησίας, ανατέθη η σχετική απόφαση να ληφθεί από τις κατά τόπους Περιφερειακές Ενότητες (Νομούς), πιστεύω ότι δεν θα βρεθεί Έλληνας χριστιανός Αντιπεριφερειάρχης που θα καταργήσει την Κυριακή αργία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου